Alla inlägg under februari 2010

Av Linnea Berg - 24 februari 2010 15:05

Nu är marsvinen ute i hagen och hoppar och käkar hö :>

Av Linnea Berg - 24 februari 2010 02:30

Hejsan, en ny blogg har föds idag! Nu ska man ha en egen blogg till marsvinen för att kunna följa deras vardag! Försöker uppdatera här när jag har tid och när saker och ting händer. Kan ju passa på att pressentera min marsvin. Först tar vi bilder sen kan jag lägga in en video längre ned i inlägget.


Zita:

Zita var mitt första marsvin som kom hit. Hon är från en djuraffär och är en blandning av virvel och teddy. Väldigt lung när det gäller mig. Annars kan hon vara lite spänd och så mot andra. Men det brukar gå bra när man lärt känna damen!

Troligen född 08-06-??.



Kitty:
Happy day's daggny daggkåpa är mitt andra marsvin, blev sällskap till Zita runt januari-feburari. Kitty kommer ifrån en uppfödare i västerås och är en alpaca hona på 1 år även en black/golden. Och hon kallas kitty. Född 09-01-14.


 

Sophie:
Sapphire är min lilla pingla, hon är min favorit och jag tror nästan hon är ritigt medveten om det. Hon heter Sapphire i stamtavlan men kallas Sophie. Hon fick sin första kull 10-01-30. Och är en P.E golden hona från ''privat person''.
Född 09-03-14.


 

Souseiseki:
Han kallas faktiskt även socka för att vissa har lite svårt att utala hans namn men det är inte speciellt svårt. Han är från Sophies första kull och kommer bo kvar med mig och har Jun som sällskap. Han är en D.E golden hane på snart 4 veckor och är född 10-01-30.


 

Jun:
Jun är en liten riktig skutte buse hane. Han stannar hos mig i sällskap för Socka, och troligen blir både Socka och Jun utställningshanar för mig. Även planeras det en kull med någon av hanarna. Men först behöver jag flera avelshonor. Han är en D.E golden precis som sin bror och är född 10-01-30.



Det var alla mina små marsvin, vi hörs senare!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards