Alla inlägg under april 2011

Av Linnea Berg - 28 april 2011 23:02

Det här med första badet på marsvinen. (långhår) Så brukar jag bada dom vid 5-7 veckors ålder. Idag (kväll/natt) ska split och Winning få sina första bad! Och jag tänkte att alla behöver råd. Först och främst försök ta det lungt under tiden man badar var lugn och ha inte jätte stråle på vattnet. Tvätta pälsen försiktigt skölj noga och torka marsvinet med en handuk och föna pälsen, man kan börja med lägsta styrkan och se hur marsvinet reagerar om det får panik så är det lägsta som gäller hela vägen. Gör inte marsvinet så mycket eller accepterar det rätt bra så kan man testa högre styrka.


Lycka till! Nu ska jag bada marsvin :-)

Av Linnea Berg - 28 april 2011 15:44

Går det inte vägen för alla djur med dräktigheter. Min pe white hona jag hade här för ett tag sedan som flyttade till min bästa och älskade vän Alexandra har idag somnat in. Hoppas hon är på fina gröna ängar med sin älskade dotter.


RIP Mosaique´s Shirley 24/5 2010 - 28/4 2011.
Vi saknar dig redan. ♥


     

Av Linnea Berg - 21 april 2011 10:49

Inga bebisar ännu... Kommer nog inte på ett tag.. suck     

Av Linnea Berg - 20 april 2011 09:35

Tjabba! Älskar att jag är helt awesome på uppdatera min blogg. Eller? Nä inte riktigt så! Men ska uppdatera lite nu tänkte jag.


Var på utställning i lördags och hade med mig 4 marsvin.

Eterintys Walk A Tightrope (ras) - 88p, 4/4 - CK (OBS bara 2,5 månader!)

Severins Heartbreaker (ras) - 88p 2/2 - CERT

Luneas Sockerkringla (pet) - 90p, 2/5

Horatius (pet) - 90p, 5/5 

Stolt över mina två pälsade djur! Även mina petgrisar!


Willhelmina är öppen så det kommer bebisar när som helst. Lillie har inte brunstat om så hon är dräktig. Ingrid är parad då jag känner foster i magen. Wanessa då, nä tror seriöst det inte blir någonting där.


Igår var det min och sockerkringlas födelsedag. Ett år sedan hon föddes och 16 för min del. Även min senaste kull blev 5 veckor. Det firar vi med bilder på dessa två söta långhårs killar! Och en bild på mig och star såklart!


      



Hittade en jätte härlig Buff sheltie hona som var till salu som kommer flytta hit så småning om. :-) Bild på henne också. Transport från Danmark sökes...

 

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards