Alla inlägg under juni 2010

Av Linnea Berg - 30 juni 2010 21:27

Halli hallå! Läget hos er då?

Här är det så varmt så det räcker för 2. Jag har fått hem min transportbur även fixat mellanväggar (första våningen andra tar jag sen när jag behöver den). Är rikiktigt nöjd med den faktiskt. Liksom en 16 fackare för 800 är rätt skapligt ändå. Ska fixa en liten vagn så jag kan dra den på. Har hört det ska vara tungt. Men bättre att bära på 2 st med 4 fack liksom. Det är bara klumpigt. Hällre har jag en liten vagn och kör med. Det är ju lite roligt att köra med vagn också!   



Ögoninflammationen är borta!! Så himla skönt, nu väntar jag på SM's tider, imorgon ska jag nog börja småpacka och lite sånt. Fylla i min ''lista'' så kan jag bocka av vad jag har med mig osv. Det är hemskt att glömma saker. Lagom till SM får lilla Ajvide åka hem till sin matte faktiskt. Lite sorligt är ju aldeles kär i han   . Jaja ibland måste motgångar komma! Nu funderar jag snart på hoppa in i duschen och tvätta mig ren och sedan börja kolla på lakan jag ska ha med mig till vandrar hemmet. Ha det så underbart små vänner, just det. Om ni är sugen på golden golden/roan så mejla mig så får ni tinga nu redan UTAN tignings avgift men gäller bara via bloggen så skriv en komentar nedan innan du mejlar mig!

  strawberis@gmail.com

Av Linnea Berg - 25 juni 2010 00:05

Äntligen har jag fixat transport för min transportbur så den anländer på måndag! Ögonen på marsvinen nästan helt borta! Nu har man även fått bekräftelsen över SM vilket är väldigt skönt och roligt ju!


http://plezuro.webblogg.se/images/2008/midsommar-w200_11241727.gif

http://plezuro.webblogg.se/images/2008/midsommar-w200_11241727.gif



Trevlig midsommar på er alla!

Av Linnea Berg - 23 juni 2010 02:01

Det här händer inte... Mina marsvin har fått ögoninflammation (troligen). Och Ajvide har det mest. Ja och han lånar jag ju. Jag känner mig fruktansvärt oansvarig fast jag vet att det inte är mitt fel att de har fått det. Men känns ju som så. Inte får jag tag på S heller så jag har världens panik här. Klockan har straxt passerat två och jag är typ hysterisk. Inte har jag pengar till att gå till veterinär just nu. Och det borde gå över av sig själft om det är ögoninflammation om drygt 1 vecka. Tur i oturen som sagt har inte Odelia eller de andra tjejerna (utom Sophie) fått detta. Men är livärdd spritar händerna så fort jag tagit i ett marsvin för inte sprida detta mellan de. Ursh inte roligt. Ni får en bild på Ajvides öga för det ser så himla hemskt ut. Och är man känslig bör man nog inte ens läsa min blogg.. Det kan bli några råäckliga saker ibland. Men men, saker som händer när man får marsvin är ju dåliga och bra saker ibland. Nu hoppas vi på bättre tider.


         

Av Linnea Berg - 22 juni 2010 00:36

Nu rullar det på glatt här, har dock en väldigt hemsk nyhet. Tar den sist i inlägget för er som intresseras.

Transportbur är fixat! Eller ja, snart i alla fall. Min kompis kommer ta den upp till köping från göteborg så då kommer jag få den med mig till sm WIHOOO!! För bara 800 kr! Jag tycker det är jätte bra pris! Och det ska bli skönt att det är fixat, trimnningen knallar på nu sitter jag och trimmar klart det sista lilla på det. Så då är jag klar med grovningen och nsta vecka så blir sista genomgången sen blir det marsvin som badas och sådant. Det börjar bli bra nu med marsvinen sista buren håller på byggs så det går också finfint! Dock har Sophie fått lite mjäll men det är ju lätt fixat.

Nu till det tragiska.. Bror har fått tillbaka sin cancer. Ursh så hemskt det är. Nu i halsen jag vet inte om jag orkar med det en gång till. Hoppas han klarar det igen..


Glada och ledsna hälsningar vi ses om 11 dagar på sm!   

Av Linnea Berg - 16 juni 2010 18:42

Japp jag börjar bli stressad, måste ha en duvtransport innan SM. Ingen som vet vart jag kan köpa en? Jag måste verkligen ha den snarast! Har hittat en 12 fackare nere i gbg men jag bor ju inte där.. Snälla någon kan ingen transportera den hit det är super viktigt att jag får den snart som möjligt!!!!!!!!!!!!!!!!   


nu ska jag städa marsvinsrummet och stressa vidare.. Två marsvin kvar att trimma *blir galen av tanken med allt annat jobb som kommer till*

Av Linnea Berg - 15 juni 2010 22:30

Okej dags för en enorm uppdatering, igen? Jag är verkligen inte bra på detta med ''bloggning''. Jag måste ju försöka åt minstonde. Nu har Ajvide kommit hit så det blir ungar någon gång i Augusti. Vilket kommer bli famtastiskt kul. Nu en bild på kärleksparet :-)

 


Jag ska även ta med Ajvide till SM och ställa han åt Sofie. Kommer bli jätte roligt att få se massa riktigt fina marsvin   

Dock kommer inte jag ställa så många som jag egentligen ville för jag har väldigt få som kan ställas, men de som kan ska ställas! Någon som vet om det kommer vara fina buffar/goldisar till salu? Måste ju ha lite fler marsvin   


Nu får ni en film på nysate tillskottet Star där hon pratar.. Och hon har svårt att vara tyst faktiskt! Men visst är hon söt! :-)




Adjö så länge   

Av Linnea Berg - 8 juni 2010 18:01

Sådär fixat med sovplats ska sova med E och hennes två som också kommer sova där. Så det är klart, rätt skönt att man får sova på vandrarhemmet!


Ursh och tvi plus blä! Nyss kröp en fästing på mitt byxben ursh tänk om den satt sig på mig?! Nu har jag lust att vaccinera mig..

Av Linnea Berg - 8 juni 2010 16:30

Alltså, detta med rubriker är svårt...

Idag är det tisdag, fortfarandes inte varit i västerås och handlat det jag ska suck suck säger jag bara. Mår inte så bra igen, är trött konstant och nyser förkylnings dags? Inte roligt i alla fall. Sedan har jag mycekt att göra men ingen ork ursh vad jag klagar. Jag har sommarlov om 2 dagar WIHO om vi itne räknar med idag BARA en skoldag!!!!!   


Imorse hände en sak skulle skära tomater och plötsligt slinter och och SHIT skrek jag sen och det blödde. Men stort var det inte men ONT som in i h gjorde det! Inte roligt när man råkar skära sig   

Jag har faktiskt färgat håret brunt igen! Jag trivs mycket mycket bättre i det! Känns mer naturligt för mig   . Dock behöver jag färga 1 gång till så det blir helt brunt nu är det lite ljust här och var men det är rätt ok så länge. Jag har även försökt trimma odelia idag. Det går sakta men säkert och börjar komma en vart men har ett helt marsvin till efter detta..   


Vi hörs snart igen!!    

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards