Alla inlägg under februari 2011

Av Linnea Berg - 20 februari 2011 12:18

Sådär slängde ihop en bild som hastigast! Igår satte jag ihop dessa med respektive. Jätte roligt och se vad som faktiskt dyker upp i detta. Mina första långhårskullar.. Då Lillie inte verkar vara dräktig. :-(

   

Just det, var på KM igår. Träffade många trevliga nya marsvinsställare. Och Souseiseki blev Bir-r! Jätte härligt :-)

Av Linnea Berg - 17 februari 2011 19:57

Hejhej!

Hur är det med alla?

Länge sedan nu igen! Suck Linnea måste bättre sig, efter Valbo utställningen gick det bättre än förväntat. Mina buffar gick det inte så bra för, men däremot fick mina två golden hane en tredje plats i uppfödargruppen! Bästa uppfödargrupp tre! Jippi!! Jätte härligt är super glad, tänkte även visa en bild på min nya hane som flyttar hit nästa vecka någon gång. En sheltie golden agouti hane! Han är underbar, Pandoras Lucky Luke. Bilder nu!!

 

 

Nu ska jag kolla på antikrundan! Ha det gött, utställning på lördag :D

Av Linnea Berg - 4 februari 2011 05:35

Hejsan hoppsan! Här har det föds ungar!!! Fyra stycken igen, precis samma kön som förra gången, 3 hanar 1 hona. :-) Däremot mera öronveck men väldigt fina petdjur bla!

Bilder nudå



Bellatrix - American crested saffron hona.
 
 

Fenix - Self saffron hane


Pollux - Crested saffron hane (bra öron inga veck bra typ!! Stannar)


  

Lennox - American crested saffron hane med pälsriktningsfel på ryggen. Även öronveck men lovande i pet!


Dom är så himla söta och Star sköter sina ungar jätte bra, pappa Jinx är stolt, alla ungar utom Fenix är döpta efter stjärnor så temat är stjärnor och slutar på x! :)

Av Linnea Berg - 1 februari 2011 01:40

Jag känner inatt att jag saknar dom gamla goda tiderna med mitt lilla ''gäng'' jag hade. Vi spenderade varje lov ihop under hela 2009. Var bästa tiden i mitt liv tror jag faktiskt. Men vi splittrades när vi började åttan och skolan i huvudet taget (efter sommarlovet). Jag saknar alla så himla mycket, det var så fint innan alla blev tillsammans med alla. Men det var fint då med. Synd att det aldrig blir som förr igen. Alla har förändrats.


Nya tiderna är faktiskt väldigt bra dom med. Nu när jag tänker på året 2010 som helhet. Så har det varit kanon. Jag har fått en handfull med vänner. Som jag träffar på utställningarna, och jag älskar er alla jätte mycket! Ni är så himla snälla!! Vill absolut speciellt nämna dessa personer; Emmy, Anneli, Liz, Darren & Jens, Alexandra, Ann-sofie, Maria, Jessica, Eva, Tina, Cornelia, Jessie och hennes mamma. Och många MÅNGA flera vänner jag har. Jag är så himla glad över er alla, ni förgyller mina tråkiga dagar med era roliga ord! Hoppas på kunna ta mig längre ned 2011 och få även flera vänner! Jag älskar verkligen att ha vänner. Dom är underbara!!   


Händelser under 2010 som måste påminnas:

SM 2010. Fyf*n vad kul jag hade!! Jag började resan klockan 6 på morgonen. Och var framme 7-8 tiden. Helt underbart kul. Min älskade Odelia slutar som BIS PET 9. Helt sjukt  för vara så ung då! Mina egenuppfödda goldens ställde jag i ras pet och grupp! Sedan köpte jag hem Shirley som även flyttade till Alexandra senare på året 2010! Hemresan var varm och klibbig.. Jag satt i en bil med marsvin överallt och satt brevid Erik.. Vi skulle stanna och kolla till marsvinen och vi stannade på ett myggnäste.. Där alla myggor åt på MIG bara MIG. Jätte irriterande för jag hade massa myggbett och i panik springer jag och kliar mig överallt. Det var jätte kul helg jag var så glad flera dagar efter!


NM 2010. Då hade jag med mig Emma. Hon och jag åkte från mig på lördasmorgonen och då var allt lika snurrigt som det brukar på en utställning. Men nu var det stort pampigt och mycket folk man aldrig träffat. Och även denna gång fick jag nya vänner! Hade det jätte skoj, fick mitt första Cert, min först GuldPet och en BIS PET JR 2 i placering i junior pet finalen! Jätte stolt faktiskt. Och när man kom hem var man som ett urskitet äpple kan jag säga er. Men värt var det!!


Valbo 16/10. Anneli kommer hit skit tidigt på morgonen och vi båda var trött och f*n vad vi frös för den delen! När vi åkte bild skulle Anneli försöka sova, och det gick såklart inte.. För jag bubblade hela vägen dit haha! Och hela dagen var vi dödströtta... Ursh aldrig varit så trött att jag sovit med öppna ögon men det gjorde jag då! Och kallt var det, ursh vad jag frös!!


Dagar jag verkligen inte kommer glömma är dessa tre. Tack mina vänner för allt stöd allting i mitt liv. Tusen tack!!   



Sedan har Linnea en kul nyhet till att berätta. Jag har fått tag i två superfina hanar! Jätte kul, för jag ska försöka hålla dom i päls så länge det går och är möjligt! Värt ett försökt iallafall. Bilder får ni senare när dom kommit hem till mig.

Ha det bra! :-)

Ps. Star är på dygn 65 idag, beräknas senast på söndag. Ds.

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards