Alla inlägg under november 2011

Av Linnea Berg - 23 november 2011 11:50

Nu har det gått otroligt länge sedan jag uppdaterade. Har hänt otroligt mycket sedan sist, så får väl ta och skriva alltihopa, till att börja med kom jag iväg på NM. Jag hade bara med mig Hiram ned, och det gick jätte bra! Blev bästa klippta långhår   

Fick med mig 3 st nya djur hem från utställningen, Albérs Rosa Rosan, Albérs Victoria och Lejonhjärtas The Cure. Bilder på dom nedan, bilderna är i samma ordning som jag skrev namnen.
       


Nog med NM. Nu går vi vidare, straxt efter NM (på måndagen den 19/9) så fick jag en kull, två coronet honor! Golden/white, det var Nadelina som blev mamma. Men tyvärr klarade sig bara ena tjejen, och hon fick heta Lilla Anna, bild på henne här nedan (som lite äldre och bebis)

 



Var även på utställning den 15/10 i Brändåsen, där blev hiram färdig Guldklippt! Numer är han kortklippt och ska till min underbara vän och göra fin fina bebisar. Bild på Hiram straxt innan jag klippte ned han :-)    

   

Fick även med mig två nya honor hem från Brändåsen, Malaxis Milkyway Kitty, en Black otter sheltie. Och en Coronet hona, Vibys Naomhi golden agouti/white.

   


Allt är lungt fram tills Kallhäll utställningen, då är det dags igen! Ställer då bara 4 st, varav 2 st får Cert. Inget mer att notera här inte, utom jag fick hem världens finaste coronet hona från Anna! Flamez Manda

 


Veckan efter börjar Lillie bli jätte dålig (hon hade äntligen lyckats blivit dräktig) och hon blir bara sämre och sämre, valde att ta bort henne för det är inte värt att låta henne lida, ingenting fick jag efter underbara Lillie, men hon finns kvar i mitt ♥. Några dagar efter Lillie dog så födde Rope 3 st ungar. Två sheltie honor i black/golden och en otroligt vacker sheltie hane i white/black/golden, tyvärr började rope bli dålig några dagar efter födsel, först dog ena honan och den andra honan dog i söndags. Två veckor gammal, nu finns bara lilla otroligt söta Bishop kvar, rope själv är inte helt 100 bra, men är på god väg att bli bättre. Jag valde att flytta ut lilla Bishop ifrån henne för han äter upp henne för mycket. I förrgår fick Hilka sin kull, på 3 ungar en stor döfödd unge (hona såklart..) och två fina överlevande hanar, jag flyttade Bishop till henne och han verkar må bra och hon tar hand om alla tre. Bild på dom två överlevande ungarna ned, samt en enskild bild på Bishop (orkar tyvärr inte ta fram bilden på alla tre ungar, för jobbigt)

 



Nu är jag klar! Tack till er som läste. Hoppas på jag ska bli bättre på uppdatera lite!   

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards