Alla inlägg under december 2010

Av Linnea Berg - 29 december 2010 20:35

Hej i stugan!
Jag har ÄNTLIGEN flyttat min hemsida till en egen domän. Här finner ni den nya hemsidan på http://strawberis.se


Annars har nog inte mycket hänt här hemma. Jag ska väl bygga lite nya burar hade jag tänkt. Hade tänkt köpa mig 12 stycken paxlådor bygga med reglar och kycklingnät för göra burar. Undrar hur det ska gå. Får se om jag kan övertala min fader till detta.. Just nu går det väl sådär.

Just det, julklappar.. Det fick jag väl en del. Bla det här:

Pengar, Morgonrock, tofflar, hårfärg, parfym, bodylotion, duschtvål, objektiv till kameran (!!!!), ny tv och två the sims 3 spel. Det var väl ungefär det. Och jag är jätte nöjd!! Sedan får jag ju nya marsvinen nästa helg *längtar*


Nu ska jag sätta mig och kolla lite hemsidor (bloggarna klara) sedan spela sims.. :)

Hejs!   

Av Linnea Berg - 22 december 2010 10:27

Lite nya marsvin kommer flytta hit i samband med Kallhäll. Så här har vi dom fyra som flyttar hit då. 

   *klicka för större bild*


Julstök, eller? Ja vi har inte så mycket julstök, det är faktiskt ganska lungt. Imorgon lär det bli värre. Brukar bli så när päronen står och lagar mat. Och så ska allt vara klart och sånt. För min del blir det bara städa lite burar kanske ge ett marsvin ett bad så dom är fina till Julafton (inte bara utan vissa har inte badat på ett bra tag. SÅ det behövs.) Annars blir det lungt för mig.


Och just det, till Valbo får jag hem två marsvin också! Bild på dom två här, samma som ovan klicka på bilden för se större!

  

Ha det gott i julstöket alla vänner!

Av Linnea Berg - 18 december 2010 07:11

Idag ska jag, mor, far och syster ta oss till Västerås och köpa julklappar! Hade tänkt köpa lite år mamma, lite åt mormor, ''morfar'', syster bror och mor&far. Annars är det inte mycket som händer, Ungarna växer, minsta väger 101 gram. Hon ska stanna så det är rätt okej så jag kan ha koll på henne. Och näst sist är hennes bror Horatius som stannar kvar också. Hennes ögon verkar bli bättre (!!).


Hoppas alla får en trevlig helg. Tog fina bilder på Lillie här om dagen, så lägger in en här.. 

  

Av Linnea Berg - 15 december 2010 16:40

Hallohsan!

Idag trillade MM ned i brevlådan hos mig!

Roligt att ha nåt att läsa, men nu har jag läst klar allting så det höll verkligen länge. Som tur är har jag faktiskt ett X antal gamla MM (från 2009 och bakåt) som jag kan läsa om jag har tråkigt. Men nu ska jag pyssla lite med hemsidan faktiskt hade jag tänkt. Just det för er som inte vet vad MM är så är det MarsvinsMagazinet, och denna gång hade jag ett repotage i där, faktistk var det min tur att vara med i hemma hos.

Men nu ska jag snart äta kvällsmat, är såå trött så jag skulle kunna lägga mig och sova en stund nu. Men det är ingen bra idé.

Hejdå!

Av Linnea Berg - 14 december 2010 04:56

Nu var det sådär ENORMT länge sedan. Har faktiskt hänt MASSOR hos mig. Jag har bland annat fått min kull. Fyra stycken buffar. Tre hanar och var av en hona. Då två stannar och två flyttar, ena hanen (Hamlet) är reserverad. Och Claudius söker fortfarandes hem. Dom är redo att flytta till Kallhäll utställningen (8-9/1-2011). Säljer Claudius för 250 kronor. Är du intresserad? Mejla mig på strawberis@gmail.com. Bild på sötnosen lägger jag till lite längre ned. Först en gruppbild på sötnosarna! Födda: 101128. E. Ixias Finkel. U. Luneas Odelia.

 

  

För övrigt har jag fått hem sötaste Lillie, min älskling. Åh hon är så himla mysig, hon och jag brukar sitta och kolla på supernatural (jag kollar hon sover). Så lägger hon sig på min axel och somnar en stund. Det är jätte mysigt och jag är SÅ tacksam för jag fick köpa henne av Bamiras (Ylva). Tusen rosor till dig!! Du gav mig min första coronet hona rasmässigt!


Sedan har Linnea (jag) bestämt mig för sluta avla på korthår, jag är nog mera en långhårsmänniska. Jag ska ha några släthårskullar då och då. Då kommer det ev bli buff och saffron, american crested, self eller crested. Men jag ska sälja min DE golden hona tror jag. Inte bestämt mig ännu får se, hon är så himla fin men jag vill inte avla på släthår. Är någon intresserad så är det bara mejla mig. :-)


Vad mer har hänt? Jo ska troligen hämta min Merino hane (japp jag har köpt mig en merino HANE!!  ) i veckan men vi får se hur det blir. Annars kanske jag kan ta han till kallhäll. På tal om kallhäll så kan jag ta med Claudius dit om man är intresserad. Men kommer inte ta med han om du inte skriver i förväg på mejl då jag anser det är bara jobbigt för en liten gosse att åka runt så mycket. 


Jag har även reserverat en Golden/(white) coronet hane. Ska bli min fina avelshane. Han är även texelbärare! Kul att kanske få fram en texel faktiskt. Så om jag säljer Zazoo så kommer jag troligen köpa en Texel hona från Darren. Ursh och fy så jag babblar har inte så stor aning om mera har hänt i burarna utom det här.


Ha det gott så hörs vi snart! Lägger in en bild på min söta Lillie innan jag avrundar för idag! Ha det gott vänner mina :-)


 

Just det en bild på Claudius också slänger vi in! :-)

 

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards