Alla inlägg under januari 2011

Av Linnea Berg - 23 januari 2011 13:15

God förmiddag för min del!

Jag sov länge idag, men inte tillräckligt tycker kroppen men det får räcka ska ju sova inatt också. Iallafall jag anmälde till Valbo (12/2) här för ett tag sedan. Såhär kommer det bli:

Souseiseki - Ras, Uppfödargrupp
Jun - Ras, Uppfödargrupp
Hamlet - Ras, Uppfödargrupp
Horatius - Ras, Uppfödargrupp

Nu tänker ni nog, vad håller hon på med nudå? Bara rasgrupper inget pet? Nix inget pet alls faktiskt, inleder året med ställa ut ras, ska bli kul faktiskt. Ja vad håller jag på med? Jo jag håller på med mitt uppfödarprofix, så jag är nog snart klar. Så efter 12/2 ska jag skicka in det sista! Så är jag så gott som ''klar'' ska bara göra provet sedan ska jag ut i två MM nummer. Sen så kommer jag troligen vara godkänd uppfödare!  

Och star som är dräktig går upp i vikt och äter som hon ska. Är lite nervös för hon börjar bli stor. Men går säkert bra *peppar peppar*.. Måste ju bara berätta en annan sak. Nämligen att Lillie har fått pojkvän! Hon går som sagt med hane, hanen Rust N Dust. Ska bli kul med första långhårskullen! Och det kommer så klart bli go/wh. Precis som planerat *favvo färg!*

Och tydligen har jag fått en hel del personer att gilla mina go/wh och sådana ljusa färger. Även Maija har börjat gilla sheltie och coronet tack vare mig! Men dom flesta säger att det beror på hur jag fotar djuren. Kanske det ligger någonting i det? För jag är jätte noga med allt på bilder. Det får inte vara någonting som är fel. Då tar jag nya bilder. Har väl ungefär 1000 bilder per marsvin varav 20 är helt ok. Och 10 är perfekta! Ni ser, jag tar mängder av bilder väljer dom bästa klipper till dom fixar så färgerna blir precis som i verkligheten. Och lampor skit i dom. Bästa ljuset är solljuset eller utomhus ljuset. Så fota helst så du har ett fönster i närheten. Blir bäst bilder så. Och ha fönstret bakom dig inte framför dig. Motljus blir aldrig bra!


Och idag blir det Pizza till mat, nu ska jag väl sätta lite fart och kanske städa upp lite. Just det! Idag fyller min älskade Anneli 20+! Grattis till dig   


Kramar Linnea

Av Linnea Berg - 15 januari 2011 06:33

Dags för mig att lägga in lite bilder på mina nya ''kottar'' :-)


Först ut:

 
Heartbreaks Dream Of Hugo

Ras & färg: Merino, golden roan
Uppfödare: Tina (Heartbreaks)


 
Heartbreaks Call Me Xtremheart
Ras & färg: Texel, golden/white
Uppfödare: Tina (Heartbreaks)


 

Ingrid
Ras & färg: Sheltie, golden/white
Uppfödare: Darren


 

DKCh My Little Stars Rust n´Dust
Ras & färg: Coronet, golden/white (lite vitt i coroneten)

Uppfödare: Lone Corydon ( DK)


Det var dom, sedan en magbild på Luneas Sockerkringla "star" Som är på dygn 48 idag. Hoppas på fina ungar, en viktökning med 272 gram! Hur många ungar tror ni på? ;)

 

Allt för mig denna gång. Trevlig helg!

Av Linnea Berg - 5 januari 2011 05:51

Tänkte lägga in två väldigt omtyckta filmer från min sida!


Först ut: Dear John. Bra film! John Tyree är soldat i amerikanska armén men har permission över sommaren. Han är då hemma där han bor med sin lite udda pappa. Han träffar Savannah Lynn Curtis , de blir snabbt förälskade och upplever två underbara veckor. Men därefter måste John ut i tjänst igen och Savannah tillbaka till skolan. De är borta från varann i ett år, men de skriver hela tiden brev till varandra.


Efter den 11 september 2001 förändras mycket och John känner sig tvungen att stanna i armén, vilket innebär ytterligare två år ifrån Savannah. Efter en tid utan brev från Savannah får han en dag ett brev där hon berättar att hon träffat någon annan och redan förlovat sig. John stannar då ytterligare några år i armén, men blir hemskickad till USA då hans pappa blir sjuk. Han träffar Savannah och gamla sår rivs upp igen. John måste därefter fatta ett oerhört svårt beslut.

Fyra stjärnor av 5 möjliga!

 



Filmtips nr 2!: A Walk to Remember. Bra film bra budskap, sorlig är man på gråta humör är detta nog ett tips från mig. För jag är extremt känslig inom detta område (cancer). Landon Carter är den tuffa och populära killen som faller för skolans tönt, Jamie Sullivan. Hon ser något i honom som varken han själv eller någon annan tidigare har sett. Bara för man är populär betyder det inte att man inte får älska vem man vill faktiskt. Jag tycker om att den populära blir med tönten. Mer sådant i livet. Vi värderar för mycket tror jag.

Fyra stjärnor av 5 möjliga denna med.



Ha det gott!

Av Linnea Berg - 1 januari 2011 00:00

   FRÅN OSS ALLA TILL ER ALLA!

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards