Alla inlägg under mars 2010

20

Av Linnea Berg - 30 mars 2010 20:49

Oj, glömde bort att blogga igår, var så himlans trött. Förresten har jag fått svar på min klänning (äntligen!). Och hoppas på jag kan betala den imorgon eller något! KunKun's flytt har gått kanon han stortrivs och här hemma är det tomt utan han, visst blir det jobbigt. Han var ju som ett barn för mig.. Men jag måste vänja mig ändå. Aja nu ska man snart sova också. Jag har ju sovit en powernap idag med Odelia. Men jag fick inte sova speciellt länge för henne, hon började prata med mig efter ett tag. Då var klockan 17.34 Jag skulle upp då, undrar om marsvin kan klockan..

iallafall, jag har även pluggat allt jag skulle ha pluggat. Så det är inget kvar att göra idag utom att sova. Och det är inte spciellt kul... Bild på souseiseki nudå   
Jag tror hans klo börjar växa!! (WIHOOO)

 

Av Linnea Berg - 28 mars 2010 09:49

Dags för morgonduschen och liten fixning av sig, snart kommer Linnéa och hämtar kunkun, nu känner jag mig som en smuttshög.. Sen efter duschen frukost för marsvinen. Så har rätt mycket ändå att fixa med innan dess, nu kilar jag in i durschen så hör jag av mig i kväll! :D

Av Linnea Berg - 28 mars 2010 00:39

Jag har en fundering på låsan min blogg, alltså så bara de som ska läsa får läsa.. Men vi får se, troligen gör jag inte det.
Men idag/imorgon 28/3 flyttar min lilla kunkun hemmifrån   . Men han kommer ju få det jätte bra dit han ska! Sedan i fredas köpte pappa ny klosax (hade en urusel innan jag menar det den var helt värdelös), den är kanon alla marsivnens klor klippta lagom mycket ser jätte vackert ut de skuttar och hoppar av glädje, dock inte jag. Behöver klippa kitty igen. Hon ser ju knappt något, får se om jag tar mig ann det i veckan. F.ö så borde jag sova faktiskt men har ingen lust. Ska upp tidigt imorgon, men jag överlever. Sedan är det 21 dagar kvar tills jag fyller år och får min klänning   . För tillfället sitter jag och lyssnar på BD, som vanligt eller? Sedan imorgon kanske man ska anmäla sig till Brändåsen 29/5? :)
Åhh nu är det en bra låt! Ska lyssna vidare sist men inte minst en bild på älskade KunKun som flyttar imorgn ju (27/3 vart bebisarna 8 veckor)


 

Av Linnea Berg - 25 mars 2010 14:21

Vikterna:
Zita: 967 g
Kitty: 790 g

Sophie: 1044 g (hon börjar bli stor eller?)
 Odelia: 458 g
KunKun: 447 g (snart ikapp odelia ju!)

Jun: 475 g
Souseiseki: 410 g


Jaa, på söndag flyttar KunKun ju, lite tråkigt men det är nog inte sista gången jag ser han! Eller ja det får vi hoppas på. 
Sedan har jag funderat lite på om jag ska på utställningen 29/5 i Brändåsen, någon som ska dit? Från Västmanland eller om åker förbi köping? Tänkte om man kunde samåka, då slipper min pappa åka så långt med mig bara för utställning. Hör av dig då 

Av Linnea Berg - 25 mars 2010 12:19

Jag har stött på ett sår på Odelias lilla öra (det är inte jätte stort), men vad ska jag göra med min långhår? Så fort hon kommer nära Odelia så skriker Odelia så högt hon kan och springer iväg.. Men jag kan ju inte bevisa till 110% att det var Kitty som bet. (kitty = långhåren) Vad tusan ska jag göra? Jag vill behålla Odelia tsm med de andra honorna eftersom de fungerar så bra, Zita och Odelia ligger ju och sover bredvid varandra. Kanske behöver göra mig av med Kitty? Hon har ju ändå bitit mig flera gånger, skulle behöva professionell hjälp nu alltså  


 


Av Linnea Berg - 17 mars 2010 13:09

Hellu, jag kom just på att jag fyller år om 1 månad och 2 dagar. Då kommer jag få min drömklänning.

Och idag har man vägt marsvinen, inte så jätte stora. Men bebbarna har blivit riktigt stora!
Zita: 971 g
Kitty: 769 g
Sophie: 965 g
Odelia: 406 g
Jun: 404 g (största av bebisarna!!)
KunKun: 391 g
Souseiseki(Socka): 366 (minstingen som vanligt ^^)


Nu ska jag vika in min tvätt och sedan vänta på min far ska vakna så han och jag kan ut och gå med hunden, vi hörs!   

Av Linnea Berg - 16 mars 2010 10:46

Min prinsessa är här, har helt totalt glömt bort att man ska ju blogga när sådant här roligt händer! Så nu får ni lite bilder på min älskade Odelia ^^


        

Av Linnea Berg - 10 mars 2010 19:23

Så nu har man faktiskt bestämt sig, för att göra ett marsvinsrum. Hoppas buren ska vara klar till Odelia kommer hem, vore ju bra och ha den fixad och så  

Men kommer inte ha marsvinsrummet för sig själv så länge, vi ska göra om mitt rum och ''marsvins'' rummet. Så det kommer bli ett valv i väggen mellan. Så jag kan ha de i mitt rum på ett sätt men ändå inte. Sedan bestämt jag och mamma att behålla båda dörrarna. För hur kul är det om jag har någon som ska hämta ett marsvin hemma hos mig och de ska gå igenom hela mitt sovrum - inte alls! Sedan är jag halvdålig på ha mitt sovrum städat och så.. hehe, men detta blir nog kanon när det är klart ska ni se!  

En mysbild på marsvinsbebbarna    lite gammal dock   

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards