Alla inlägg under augusti 2010

Av Linnea Berg - 24 augusti 2010 10:58

Hallå där, nu är det såhär ppass tråkigt att jag sitter i skolan med en laptop, har håltimme till tio i ett. Jag tycker det är för lång tid om jag ska vara ärlig, men har jag tillgång till dator är det helt okej :-)


Funderar på om jag ska lägga upp ett schema för dagen, känner jag lär behöva det denna dag/vecka. Ibland blir det mycket som krockar och då behöver jag lägga upp det på ett smart sätt. Så får se vad jag kan få ihop..


Idag behöver jag göra matteläxan lite av hemkunskapen som är på 2 veckor trimma marsvin behöver jag också plocka lite på mitt rum och marsvinens.. Ja det finns alltid att göra men det löser jag förr eller senare.


Ha det gott   

Av Linnea Berg - 23 augusti 2010 15:59

Det slutade inte bra för Sophie, hon dog igår vid 16.01 tiden.

Sov gott hjärtat mitt ♥


 

Av Linnea Berg - 21 augusti 2010 18:56

Sophie har fått 5 dödfödda ungar imorse runt kvart över sex tiden. Då hon varken slickat rent dom eller någonting. Dock är hon bättre nu, jag stödmatar henne med 10 ml med 2 timmars mellanrum. Min mamma hjälper också till så gott hon kan. Hon försökte väcka en av ungarna imorse eftersom jag inte kunde ta i dom ens. Det gick inte, mycket tråkigt om jag får säga det själv.


Nu håller min familj tummar för Sophie ska överleva..

Av Linnea Berg - 19 augusti 2010 19:12

Godkväll mina nära och kära.

Jo nu tänkte jag berätta lite om Sophie, hon har fortfarandes inte fött sina ungar. Hoppas på att hon gör det inatt eller imorgon. Det är redan dygn 69.. Jag börjar bli lite otålig, klämm ut dom Sophie!!


För övrigt har jag gått i skolan 2 dagar nu, heeelt slut redan hur ska detta år gå tro? Hoppas på det blir ett bra år!


Längtar redan tills NM, då kommer S hit och sover med mig, sedan åker vi bägge och ställer våra svin åker hem sover och åker dit igen. Min far kommer ställa upp och köra oss så snäll han är!!


Ha det fint! Nu ska jag fota lite marsvin tror jag    

Av Linnea Berg - 15 augusti 2010 13:56

Hejsan, det var ett tag sedan nu. Fasktiskt inte så litet tag heller. Jag lever oja det gör jag.

Sophie är dräktig, har börjat öppnat sig lite som sagt, hon har små tecken på tox så sitter och stödmatar henne väldigt ofta för få henne att överleva. Hoppas min dam klarar detta och föder ungarna i välbehåll. Det är dock bara dygn 65 idag.


Annars har de väl inte hänt speciellt mycket här hemma, har anmält mig till NM och det blev hela 6 marsvin som följer med mig..


Vi hörs!

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards