Alla inlägg under augusti 2011

Av Linnea Berg - 21 augusti 2011 20:33

Omtumlande helg har det varit. I natt föddes det 3 små pojkar hos mig. Otroligt söta alla tre, men jag kan inte spara alla, så troligen får en eller två flytta.. Jag vet inte hur jag gör ännu, vill ha kvar Colt och Coby.. Dom två är favoriter, jag får väl helt enkelt spara dom och se vem som blir bäst. Och bestämma mig utefrån det. Bilder på pojkarna nedan, det var så svårt att ta enskilda bilder på dom, livliga grabbar på 80g+ alla tre! :-)


Hane - Colt. Hane - Cody. Hane - Chris  

Strawberis Colt
Coronet boar golden/white
STANDBY

 

Strawberis Cody
Coronet buff/white (   )

STANDBY
 


   Strawberis Chris
Coronet golden/white
Till salu..


Otroligt söta grabbar! Önskar jag kunde spara alla, lutar emot att jag sparar Cody och Colt, men ja jag får se. Ursh bägge två är så fina! Får se hur dom utvecklas, dom föddes ju som sagt inatt. Nu tar jag och lägger in bilder på Marthas bebisar som föddes 4/8 2011. Alltså är dom 2½ vecka (ungefär). Dom andra bebisarna samba fick tar jag bilder på imorgon och lägger upp, annars blir detta inlägg väldigt långt! Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan fixa mig för sängen. Är trött idag, då en mamma väckte mig och skrek bebisar hihi!


 

Strawberis A Kind Of Magic
Alpaca, cream/white
♥ Stannar ♥ 


 

Strawberis Golden Dancing Queen
Texel, white/golden
♥ Stannar  ♥

Av Linnea Berg - 15 augusti 2011 10:02

Just nu sitter jag och tänkter och tanken slog mig just. Gud vad jag saknar att kliva upp tidigt en morgon och åka på en utställning och få visa mina långhåriga.. Att få prata med dom jag gillar, att få alla dom varma gosiga kramarna, och alla är så snälla och rar och glada. Jag saknar det jätte mycket.. Har inte orkat/velat ställa ut sedan SM i Maj. Jag saknar det verkligen nu! Var så pass länge sedan.. Får se om jag anmäler till Järbo eller väntar till Oktober och ställer i Brändåsen. Får se! Längtar gör jag   
 

Nu ska jag fylla på min matlucka och lägga in Camaros stamtavla i pärmen innan den är försvunnen!  


Ha en bra dag, kanske hör av mig senare!    

Av Linnea Berg - 14 augusti 2011 19:41

För 1 v sedan fick jag 2 st kullar. På torsdagen fick Martha sin kull med Hjärta. En texel och en alpaca bägge honor! (YeS!!!!!) båda stannar, en blir mammas!

 

A Kind Of Magic, Golden Dancing Queen
Hona, hona

Sedan på Lördags natten kom det 4 st bebisar ur Samba! En sheltie hona som absolut stannar. Tre coronet hanar, en såld, en till salu och en stannar! Den med svart ansikte stannar ju självklart!

 
Walking on sunshine, Dream on, Eye of The tiger, Carry On Wayward Son. 
Hona, hane, hane & hane 


De nya som flyttat hit är två stycken! En sheltie hane från L och en pet hona från B.

 


Annars är allt bra här hemma. Marsvinen mår bra, och får mycket kärlek. Nästa vecka hoppas jag på spice kläcker. För vilket liv det är i hennes mage ni anar inte! Älskade Spice ♥ 

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards