Alla inlägg under oktober 2010

Av Linnea Berg - 24 oktober 2010 03:16

Godafton!

Jag har köpt mig min ''första'' avelshona i långhårsvägen. Underbart söt Coronet. Är nog bland min favorit när det gäller raser på marsvinen. Bamiras Lillie heter hon och är en white/golden och rasen självklart coronet! Foto av Jessie Davidsson.

  

(Klicka för större bild)  




Så är det 9 dagar kvar tills kallhäll utställningen. Längtar! Får ju hem Lillie då! Och så ska jag köpa in nya plattor och rullar så jag har ett litet lager på mig. Nej nu ska jag slösurfa vidare.

Ha det gott!

Av Linnea Berg - 19 oktober 2010 19:14

Nu har det hänt en ''hel'' del här hemma! Eller egentligen inte.
Jag var på utställning i lördas gick halvdant tills kvällningen/eftermiddagen.

För sedan hör jag att jag blev bästa klippta långhår!!!!   

Underbart kände jag, hennes första vinst! Nu får ni en bild på min älskade tös. Fast hon är ju mammas! ;)



Annars knallar mitt liv på, troligen är Odelia dräktig i vecka 4½ nudå. Men är osäker om jag räknat rätt. Får se om det stämmer. Annars får vi se om hon ens är dräktig. Ha det bra! :-)

Av Linnea Berg - 4 oktober 2010 17:07

Hejsan vänner. Idag är det måndag, jag mår inte som jag ska. Ingen aning om vad det är. Hoppas ni andra mår bättre än vad jag gör.


Igår var jag hos Anneli och såg alla hennes marsvin, och alla var urgulliga! Ska även få ett marsvin av henne, men hon är lite liten ännu. En p.e white crested CH-teddy. Suuuper söt! Eftersom denna Anneli inte gillar röda ögon (?!) så blir hon min.


Har inte så mycket mer att säga än jag tror Odelia är dräktig. Nu ligger hon på 925 gram. Hoppas på en ökning nu! :)

Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards