Alla inlägg under september 2010

Av Linnea Berg - 23 september 2010 16:31

Nuså Odelia min Charmtös, är nu parad. Bebisar räknas komma till slutet av november början av december! Denna gång ska det gå vägen! Startvikten är på 907 gram! Wish us luck


Har inte så mycket mer att berätta så avslutar kort och gott med ha en trevlig fortsatt vecka så hörs vi snart igen!   

Av Linnea Berg - 19 september 2010 09:48

Hejsan!

Idag är det söndag, jag vaknade halv nio. Inte speciellt trött. Nu är jag klädd och klar, nästa nmåste platta mitt hemska hår. Sedan ska jag äta lite och vild 12-12.30 tiden åker jag till Anneli och hälsar på hennes görsöta Rexar!    Stackars Anneli har gått och blivit sjuk i feber! Vi får ta det en annan gång då!


Jusste, jag badade Shirley med hennes Vitschampo igår. Snacka om det faktiskt fungerade! *paff*    Två bilder (samma dock dragit lite med kontrsaten på den andra för vissa är blinda för se den gula fläcken... *hihi*)



    

Av Linnea Berg - 18 september 2010 00:12

Operationen gick bra. Men han har väldigt ont..

I alla fall har jag städat hela marsvins rummet havla fredagen. Skönt att ha det gjort. På söndag ska jag troligen åka till mitt bergatroll och hälsa på. Ska bli riktigt roligt att träffa henne igen! Blir säkert bilder på hennes nya CH-teddy kull.. Hihihi och på alla hennes söta rexar och ''mina'' två pettar hon köpt!   

Imorgon/idag ska jag bara tvätta sedan slöa.. Det kan behövas.


Ha en trevlig helg mina vänner det ska jag ha!  

Av Linnea Berg - 16 september 2010 09:21

Hejsan!

Idag är det en sådan här tråkig dag för hela familjen. Bror ligger på operationsbordet och opereras nu. Nervöst är det, det är en riskfylld operation..

Idag platttränar jag mina djur och trimmar. För ha annat och tänka på hela tiden. Nu tänker jag faktiskt lägga in en bild på den fina pokalen och stolta grisen som tog den! :-)


 

Av Linnea Berg - 13 september 2010 19:15

Halli hallå!
Hur är det med alla efter denna helg? Jag var skit trött när jag kom hem igår och har haft massor att göra. Fick pallra mig hem från skolan var så himla trött faktiskt. Men det är nog fler än jag som är trött. Vill även tacka ALLA som hjälpt till på NM och sådant. Hade en rolig helg! Tack mamma som passade mina två marsvin hemma. Tack pappa som ställde upp och sjussa mig!


Odelia fick sitt tredje silverkort och blev GuldPet. Underbart! Star fick ett Silverkort hon med! Och Shirley körde till med ett Cert hon! Jätte roligt faktiskt att 3 av 5 djur vinner något! Sedan kom jag hem med min lilla nya hona Zazoo och två till råkade följa med hem.. Super söta och det var jätte roligt att do föjlde med hem! Nu tar vi bilder!



Lillhagas Zmoky
Ras: Cornent
Färg: Golden/white
Kön: Hane
Uppfödare: Lillhagas


Ixias Jinx
Ras: Self
Färg: Saffron
Kön: Hane
Uppfödare: Ixias


SunQuick´s Zazoo
Ras: Self
Färg: D.e Golden
Kön: Hona
Uppfödare: SunQuicks


Så har vi faktiskt även ett kärlekspar nu! Här kommer dom på bild.

 

Av Linnea Berg - 5 september 2010 01:18

Har ni tänkt på hur mycket man behöver göra men ALDRIG får gjort? Det känner jag igen, jag har gjort något väldigt dumt skjutit upp trimmningen på mina marsvin och nu är dom nästan intill otrimmade. Så får se om jag strycker dom i ras. Kan inte ställa nästan helt otrimmade marsvin. Pinsamt av mig ju!!

Linnea SKÄRPNING!!!   


Annars knallar allt på så himla underbart, Emma har fixat en signerad bok av självaste blondinbella! Hon är så djävla go Emma. Hon kommer troligen på fredag, ska bli jätte roligt att spendera helgen med henne.


Ha en fin söndag! Just det, efter NM kommer söta Finkel med hem och skapar fin fina bebbar med min Odelia pelia!

Av Linnea Berg - 1 september 2010 16:15

Eftersom vi här på bloggen förjer Hannas trend med att videoblogga så skulle Star få testa på detta!


Presentation


Godkänd uppfödare i SMF. Föder upp sheltie & coronet.

Senaste inläggen

Till salu

Ingenting för tillfället!

Arkiv

Omröstning

Vilket håranlag på marsvin är just din favorit?
 Långhår
 Korthår
 Strävhår
 Annat
 Va?

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards